مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-01اقتصادي

ضبط ماشین آلات راهسازی قانونی نیست


بخشنامه گمرک درباره ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه غیرقانونی، غیرموجه و از مصادیق بخشنامه های خلق الساعه و مخل امنیت اقتصادی و خلاف سیاست های مربوط به تسهیل تجارت است.

- ایسنا/هرمزگان رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: بخشنامه گمرک درباره ضبط ماشین آلات راهسازی متروکه غیرقانونی، غیرموجه و از مصادیق بخشنامه های خلق الساعه و مخل امنیت اقتصادی و خلاف سیاست های مربوط به تسهیل تجارت است.

مجتبی قهرمانی ظهر امروز (دهم آبان ماه)، با ذکر این نکته که ضبط ماشین آلات راهسازی قانونی نیست، اظهار کرد: شهریور امسال دفتر حقوقی گمرک ایران با توجه به حساسیت هایی که نسبت به اجرای سیاست های اقتصادی دولت در زمینه ترخیص کالاها از مسیر اموال تملیکی دارد بخشنامه ای صادر کرد که اعتراض ها و نگرانی هایی را در میان برخی از تجار و فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

وی افزود: به موجب این بخشنامه، ماشین آلات راهسازی به عنوان یکی از اقلام ممنوع وارداتی تلقی شده و در نتیجه آن در این مدت 2 ماه حدود 900 دستگاه ماشین آلات راهسازی به ارزش هزاران میلیارد تومان در بنادر و گمرکات رسوب شده و در شرف ضبط به نفع دولت قرار گرفته است.

قهرمانی ادامه داد: در این مدت بیش از 100 شرکت و شخص حقیقی به دادگستری استان هرمزگان مراجعه و گلایه و شکایت خود را نسبت به اجرای این بخشنامه اعلام کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضبط ماشین آلات راهسازی قانونی نیست

ضبط ماشین آلات راهسازی قانونی نیست