مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-04سياسي

شاهانی: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است


رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه دانش آموزان، دانشجویان و قشر جوان کشور استکبارستیز و مخالف ظلم هستند، گفت: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است.

-  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی، می توان به عوامل و ریشه های وقوع مهم ترین انقلاب قرن بیستم پی برد.

انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب های جهان ریشه در چندین عامل فرهنگی، سیاسی و دینی داشته و نشانه های اقتصادی در آن کمتر به چشم می خورد.

 روز 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، واقعه کشتار جمعی دانش آموزان تهرانی در 13 آبان 1357 که بعدها روز دانش آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است.

هیچ یک از این سه واقعه تاریخی را نمی توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست؛ چراکه هر کدام در دوره ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهانی: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است

شاهانی: انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی دنیا را بیدار کرده است