مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 08:502023-10-24پزشكي

ردیابی دارو و تجهیزات پزشکی در کشور / فعالیت سامانه اعلام کمبودهای تجهیزات پزشکی


سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به روند تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، چگونگی ردیابی این تجهیزات از تولید تا مصرف کننده به منظور جلوگیری از خروج آن از زنجیره تامین و بروز کمبودهای احتمالی را تشریح کرد.

- سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به روند تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، چگونگی ردیابی این تجهیزات از تولید تا مصرف کننده به منظور جلوگیری از خروج آن از زنجیره تامین و بروز کمبودهای احتمالی را تشریح کرد.

دکتر غفارزاده در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه مسئولیت تامین در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است، گفت: هر دو مولفه دارو و تجهیزات پزشکی، نیاز بیمار بوده و طبیعی است که هرگونه نبود یا کمبود آن پاسخگویی دستگاه های مسوول را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در زنجیره تامین تجهیزات پزشکی دو مولفه تامین کمی و تامین کیفی را دنبال می کنیم؛ افزود: تامین کیفی، تضمین ایمنی و اثربخشی دارو و تجهیزات است؛ به عبارتی تضمین این که حلقه های مختلف زنجیره امانتداری کرده اند یا خیر؛ جزو اهداف ماست که مطمئن شویم از ابتدای تولید یک دارو یا تجهیزات، تا انتهای مصرف آن، امانتداری صورت گرفته و بتوان ردیابی کرد که بیمار دقیقا کدام دارو و تجهیزات را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی دارو و تجهیزات پزشکی در کشور / فعالیت سامانه اعلام کمبودهای تجهیزات پزشکی

ردیابی دارو و تجهیزات پزشکی در کشور / فعالیت سامانه اعلام کمبودهای تجهیزات پزشکی