مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:452023-10-28اقتصادي

رونق دوباره صادرات بهترین دسته گل خوراکی جهان


اگرچه در اخبار همیشه می خوانیم که ایران تأمین کننده 90 درصد زعفران دنیا است اما از آنجا که راه قاچاق باز است لذا سود کاشته ایرانی ها به جیب خارجی ها می رود و زعفران کاران، - همچنان مظلوم واقع شده اند.

مشکلات بسیاری از جمله خشکسالی، افزایش هزینه ها و سود و ضرر قیمت زعفران ناشی از دلالی بخش خصوصی و خصولتی همواره کشاورزان خراسانی را آزرده است از سوی دیگر مشکلات مربوط به تعرفه صادرات به کشورهایی مانند هندوستان و چین، بازگشت ارز به سامانه نیما و همچنین موانع تجاری با سایر کشورها در سال های گذشته دست به دست هم داده بود تا دلالان بین المللی جای تجار واقعی و صادرکنندگان ایرانی را بگیرند.

اما موضوعی که امروز مورد بحث ما در این گزارش است اقدامات انجام شده در سال مهار تورم و رشد تولید به منظور افزایش تولید و صادرات این محصول با ارزش در خراسان شمالی است.

تهاتر کالا یکی از راه های جایگزین برای اجرای برون سپاری ارزی فریدون ناصری یکی از صادرکنندگان زعفران در خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: قاچاق زعفران یکی از مشکلات اصلی در حوزه این محصول است که البته با اجرای قانون برون سپاری ارزی این مشکل بیشتر شد و صادرکنندگان جای خود را به قاچاقیان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق دوباره صادرات بهترین دسته گل خوراکی جهان

رونق دوباره صادرات بهترین دسته گل خوراکی جهان