مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:052023-11-19اقتصادي

حذف گالن بە دست ها در مرز باشماق


وسیلە کسب و کارشان گالن های پلاستیکی است؛ ساعت ها چشم بە راە می مانند و بە محض ورود ماشین های باری بە مرز بە سویشان می روند و سوخت مورد نیاز آن ها را با قیمتی ناچیز اما بە صورت قاچاقی تامین می کنند.

- بە آن ها گالن بە دست های مرزی می گویند، جوانانی کە گازوییل را در گالون های پلاستیکی برای دیگران حمل و یا بهتر است بگوییم قاچاق می کنند.

گالن بە دست ها همچون قاچاقچیان خردەپایی هستند کە کار آن ها آسان ترین و ارزان ترین راە برای پرکردن باک خودروهایی است کە از مرز گذر می کنند.

مرز بین المللی باشماق مریوان نیز خالی از پدیدە گالن بە دست ها نیست و پر از دلالانی است کە با کم ترین درآمد و بە صورت قاچاقی، سوخت مورد نیاز خودروهای باری موجود در مرز را تامین می کنند.

در راستای کوتاە کردن دست گالن بە دست ها در مرز باشماق و جلوگیری از قاچاق سوخت در مرزها، طرحی بە عنوان طرح فول باک یا همان باک پر در استان کردستان در حال اجرا است.

فول باک چە طرحی است؟ براساس این طرح کە یکی از طرح های ملی و از مصوبات ابلاغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به استانداری ها است، میزان سوخت داخل باک کامیون های ایرانی خروجی از کشور بر اساس باک پر محاسبه و وجه آن بر اساس نرخ تعادلی مرزی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف گالن بە دست ها در مرز باشماق

حذف گالن بە دست ها در مرز باشماق