مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 03:352023-11-06اجتماعي

نیاز بیش از 7 هزار روستا به راه


بر اساس سرشماری 1395 قریب 97 هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد تا این مقطع زمانی حدود 84 درصد از روستاهای کشور ساخته شده و 7 هزار و 222 روستا باقی مانده که در این چند سال بالغ بر 5 هزار و 500 کیلومتر راه ساخته شده است.

- معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 7 هزار و 222 روستا باقی مانده که در این چند سال بالغ بر 5 هزار و 500 کیلومتر راه ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از  یاسوج، خداداد مقبلی عصر امروز در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 38 هزار کیلومتر راه فرعی داریم، 10 هزار کیلومتر نیاز به روکش آسفالت فوری دارد که هر کیلومتر 2 و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه دو وظیفه مهم در حوزه کار سازمانی داریم یکی مدیریت حمل و نقل که موتور محرکه اقتصاد کشور است، عنوان کرد: به دلیل عدم تکمیل شبکه ریلی عمده حمل و نقل کشور بر روی جاده ها صورت می گیرد.

مقبلی با تاکید بر اینکه در سرانه هوایی و ریلی کمبود داریم، ابراز کرد: 90 درصد وظایف حمل و نقل به جاده ها محول شده و بنابراین اهمیت حمل و نقل و شبکه ارتباطی جاده ای بر کسی پوشیده نیست و واقعت امر زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی و بحث های اشتغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز بیش از 7 هزار روستا به راه

نیاز بیش از 7 هزار روستا به راه