مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 07:252023-11-14اقتصادي

راهکار جلوگیری از سیل در غرب مازندران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، گفت: احداث بند مشبک سرشاخه گیر بر روی رودخانه های غرب مازندران بهترین راهکار جهت کاهش خسارت های ناشی از سیل است، - ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، گفت: احداث بند مشبک سرشاخه گیر بر روی رودخانه های غرب مازندران بهترین راهکار جهت کاهش خسارت های ناشی از سیل است، اما برای اجرای 6 سرشاخه گیر نیازمند حدود 200 میلیارد تومان اعتبار است.

مهرداد خزایی پول در گفت وگو با ایسنا، در خصوص احداث سرشاخه گیر بر روی رودخانه های غرب مازندران گفت: بندهای مشبک سرشاخه گیر یکی از موثرترین سازه های مدیریت سیلاب در حوضه های آبخیز جنگلی شمال کشور به شمار می رود که نقش مناسبی در فیلتر کردن سیلاب، کنترل مواد محموله و بار بستر مسیل ها دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر با اشاره به وقوع سیلاب چند روز اخیر در غرب مازندران بخصوص عباس آباد و چالوس بیان کرد: بستر رودخانه جزو اراضی ملی و مالک آن دولت است، متاسفانه با اجاره بستر رودخانه اموال و جان مردم به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه متولی آب در حریم بستر رودخانه با امور آب است و اداره کل منابع طبیعی نقشی در آن ندارد، افزود: برای این که تنه های درختان شکسته، افتاده و کنده هایی که از بالادست جنگل به سمت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار جلوگیری از سیل در غرب مازندران

راهکار جلوگیری از سیل در غرب مازندران