مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-08بين الملل

نیجریه سفر نخست وزیر جمهوری چک را به دلیل جانبداری از تل آویو لغو کرد


دولت نیجریه در راستای اعلام مخالفت خود با موضعگیری جمهوری چک در حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، سفر نخست وزیر این کشور را لغو کرد.

- دولت نیجریه در راستای اعلام مخالفت خود با موضعگیری جمهوری چک در حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، سفر نخست وزیر این کشور را لغو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دولت نیجریه به پتر فیالا ، نخست وزیر جمهوری چک اعلام کرد که سفر از پیش برنامه ریزی شده او به این کشور را لغو کرده است.

آبوجا تاکید کرد که این اقدام در پاسخ به مخالفت جمهوری چک با پیش نویس قطعنامه ویژه آتش بس در غزه که 27 اکتبر در مجمع عمومی سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت، اتخاذ شد.

این سفر بخشی از سفر نخست وزیر جمهوری چک به قاره آفریقا شامل کشورهای چون کامرون بود.

تنش میان جنبش حماس و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد و از آن زمان این رژیم بمباران شدیدی را علیه نوار غزه انجام می دهد و محدودیت گسترده ای را بر انتقال کمک های بشردوستانه اعمال کرد.

همینطور این رژیم بیمارستان های متعددی را بمباران کرده و نیروهای دفاع مدنی را هدف قرار می دهد و به این شکل جان کادر پزشکی و نیروهای نهادهای امدادرسان در خطر است و تاکنون ده ها تن از آنها در این حملات جان خود را از دست دادن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجریه سفر نخست وزیر جمهوری چک را به دلیل جانبداری از تل آویو لغو کرد

نیجریه سفر نخست وزیر جمهوری چک را به دلیل جانبداری از تل آویو لغو کرد