مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 08:302023-11-21اجتماعي

نطنز قطب تولید زعفران در نصف جهان


دامنه کوه های کرکس نطنز و منطقه طرق رود به عنوان قطب تولید زعفران در استان اصفهان است که برای اولین بار بعد از قائنات زعفران در شهر طرق رود کاشته شد و خاک زرینش، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، خواب زمستانه زمین که می رود آغاز شود، لحافی از رنگ زیبای بنفش برایش مهیا می کنند.

زمین متبرک است، قداست دارد، احترامش می گذارند.

آفتاب که از پشت کوه های بلند کرکس بالا آمد، زنان روستا چادر همت به کمربسته و به راه می افتند، کویر از صدای نغمه خوانی شان بیدار می شود و زمین رقص تنش را آغاز می کند و جهان غرق عطر و بوی چای زعفران مادربزرگ می شود.

سبدها یکی یکی پر می شوند ازگل های زیبا، نغمه خوانی پیر و جوان در دشت های زعفران، تلالو انوار طلایی خورشید و خنده های زیرکانه کودکان، هر روز تکرار می شود قبل از اینکه آفتاب به پهنای دشت برسد این قصه به خانه ها می رسد و شور و هیاهو می رود پای کرسی های داغ و سرسراها.

دیگ های غذا می جوشد و دست های کارگران گل های زعفران را باز می کند تا عطر و بویش مست کند دل های زائر امام رضا(ع) را، می گفتند زعفران و دلت پر می کشید مشهد، اکنون ببین جای جای وطن گشته مشهدت.

از دامنه کوه های کرکس نطنز تا کویر سراسر مهربانی بادرود از قطعه قطعه این خاک زرین، طلای سرخ می بارد، عرق جبین و کمر خمیده و دست های رنگی و چای های خوش رنگ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نطنز قطب تولید زعفران در نصف جهان

نطنز قطب تولید زعفران در نصف جهان