مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:252023-10-31اقتصادي

ایران، نرخ اول مهاجرفرستی در جهان


درسال 2020 تعداد مهاجران جدید ورودی ایرانی به کشورهای این منطقه 48 هزار نفر بود که طبق آخرین آمار این سالنامه در سال 2021 با 141 درصد افزایش به 115 هزار ورودی جدید در سال رسیده است.

- پایگاه خبری جماران: بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در یادداشتی اختصاصی برای جماران نوشت: کارکرد سالنامه های مهاجرتی در جهان، نمایش آخرین شواهد و آمارهای مهاجرتی برای اطلاع و آگاهی عموم از آخرین وضعیت روندهای مهاجرتی و پیشنهاد راهکارهای عملی برای شناخت و مدیریت بهتر پدیده جهانی مهاجرت است.

در همین راستا، در ادامه مهمترین نکات مربوط به سالنامه مهاجرتی کشورهای حوزه OECD ( ویرایش 47 ام) در ارتباط با کشور ایران که طی چند روز گذشته منتشر شده است بصورت خلاصه ارائه می شود.

نکته ای که مایه فخر و بالندگی است، اکثر آمار و نکات مربوط به ایران در سالنامه جدید OECD در سال 2023 پیش از این در سالنامه مهاجرتی ایران 1401 که توسط رصدخانه مهاجرت ایران در آذر ماه سال گذشته منتشر شده بود، مورد اشاره و تاکید قرار گرفته بود و لذا در اینجا صرفا به برخی از نکات جدید سالنامه OECD اکتفا می شود: 1.

رتبه اول مهاجرفرستی ایران در منطقه OECD بر اساس نرخ رشد مهاجران جدید منطقه OECD به عنوان قطب اصلی جذب مهاجران در جهان، سالیانه تعداد زیادی مهاجران جدید را جذب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، نرخ اول مهاجرفرستی در جهان

ایران، نرخ اول مهاجرفرستی در جهان