مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:002023-11-12اقتصادي

چرا حال صنعت نشر با 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی خوب نیست؟


مدیرعامل خانه کتاب از رشد حجم اقتصادی صنعت نشر به 12 هزار میلیارد تومان سخن می گوید، در حالی که کتاب در سال گذشته 60 درصد گران شده، تولید کتاب به میزان 16 میلیون نسخه کاهش یافته و از طرفی هم 6 هزار عنوان کم تر تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات در افتتاحیه دور تازه ای از نمایشگاه های استانی کتاب در آذربایجان شرقی درباره وضعیت صنعت نشر گفته است: 5 هزار ناشر و 50 هزار نویسنده، مترجم و مصحح در کشور فعالند و مجموع اقتصاد صنعت نشر کشور امسال به 12 هزار میلیارد تومان می رسد و برخلاف تصور برخی، صنعت نشر اولین صنعت فرهنگی کشور از نظر حجم اقتصادی، تعداد فعالان و میزان اثرگذاری است.

  البته آماری که رمضانی داده، برای افرادی است که به طور مستقیم با صنعت نشر درگیرند، اما نزدیک به 100 هزار نفر هم به طور مستقیم و غیرمستقیم با صنعت نشر در ارتباط هستند.

اما با اینکه حجم اقتصادی این صنعت، سال به سال افزایش پیدا می کند، اما در ابعاد مختلف کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

بر اساس آماری که خود خانه کتاب منتشر کرده است: در سال گذشته که حجم اقتصادی 9 هزار میلیارد تومان و تعداد عناوین آثار تولید شده هم بیش از 110 هزار عنوان بود، شمارگان کتاب در بازه زمانی 21 آبان 1400 تا 21 آبان 1401 به 121 میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حال صنعت نشر با 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی خوب نیست؟

چرا حال صنعت نشر با 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی خوب نیست؟