مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 20:252023-10-24سياسي

چالش افزایش آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضاء


رییس کل دادگستری استان البرز یکی از چالش های قوه قضاییه افزایش ورودی پرونده ها به محاکم است که باعث طولانی شدن رسیدگی و عدم اتقان می شود، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، امروز در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات استان البرز، با بیان اینکه اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف قوه قضاییه را بیان می کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را در آخرین بند می آورد، اما این امر بر همه موضوعات مقدم است چرا که اگر این وظیفه همگانی به درستی انجام شود دعاوی کمتری خواهیم داشت.

  وی افزود: از ویژگی های استان البرز است که در کنار فرصت های که به وجود آورده است در معرض تهدیدات و آسیب های متعددی از جمله مهاجرت و ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری ها است که همین امر منشا مشکلات حقوقی و کیفری شده است.

هریکندی اشاره ای به اهمیت کار مشاوران املاک کرد و گفت: مشاوران املاک محل رجوع مردم برای انجام معاملات هستند از این رو باید به اهمیت کاری و اهمیتی که در کاهش دعاوی دارند توجه کنند.

وی به افزایش پرونده ها در حوزه الزام به سند در استان اشاره کرد و افرود: اگر در معامله ای که صورت می گیرد شرایط قانونی رعایت نشود اختلافات متعددی را شاهد خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش افزایش آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضاء

چالش افزایش آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضاء