مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-19سياسي

حضرت زینب (س) الگوی صبر، صداقت و عفاف


یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به صبر مثال زدنی حضرت زینب(س) در واقعه کربلا گفت: وقتی حضرت زینب(س) می گوید همه این صحنه های سخت زیبا است برای اینکه با مبنای یک انسان فطرت نما به موضوع ها نگاه می کند اما از نظر طبیعی اتفاقات سخت است، - یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به صبر مثال زدنی حضرت زینب(س) در واقعه کربلا گفت: وقتی حضرت زینب(س) می گوید همه این صحنه های سخت زیبا است برای اینکه با مبنای یک انسان فطرت نما به موضوع ها نگاه می کند اما از نظر طبیعی اتفاقات سخت است، بنابراین زمینه رشد و محبت به حق تعالی این است که انسان دائما با چیزهایی که نمی خواهد روبرو شود و به خاطر معشوق خود تحمل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،یکی از الگوهای بزرگ در صبر، خردمندی، صداقت، عفاف و سخنوری را می توان حضرت زینب (س) دانست.

ویژگی های معنوی ایشان از دوران کودکی گرفته تا رشادت ها، طی ماجرای عاشورا و پس از آن یعنی دوران اسارت، سبب شده آن بانوی بزرگوار در ردیف بهترین های شیعه جای بگیرد.

یکی از نکات بارز در زندگی حضرت زینب(س) صبر ایشان در اوج مصیبت های وارده در واقعه کربلا است.

این میزان صبر برای مخاطبان همیشه این سوال را به وجود می آورد که چگونه ممکن است در اوج مصیبت های کربلا یک نفر بگوید مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا: من جز زیبایی چیزی ندیدم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زینب (س) الگوی صبر، صداقت و عفاف

حضرت زینب (س) الگوی صبر، صداقت و عفاف