مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:302023-10-25اقتصادي

اختصاص 30 درصد از اعتبارات شهرستان بجنورد برای تامین آب شرب پایدار


30 درصد از اعتبارات این شهرستان برای تامین آب شرب پایدار و بهداشتی اختصاص پیدا کرده است.

- ایسنا/خراسان شمالی فرماندار شهرستان بجنورد گفت: 30 درصد از اعتبارات این شهرستان برای تامین آب شرب پایدار و بهداشتی اختصاص پیدا کرده است.

محمدباقر باقرپور امروز (4 مهر) در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: 57 میلیارد تومان از اعتبارات این شهرستان معادل 30 درصد از اعتبارات کل شهرستان به موضوع تامین آب پایدار و بهداشتی اختصاص پیدا کرده است تا دغدغه های ما در این خصوص کاهش یابد.

وی افزود: برای تامین آب شرب پایدار بجنورد، پروژه ساخت اسکله برداشت آب از سطح سد شیرین دره 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از محل منابع داخلی آب منطقه ای در حال انجام است تا این مشکل نیز به دلیل کاهش سطح آب، برطرف شود.

وی در خصوص سرعت بخشیدن به پروژه انتقال آب شرب از پلنگ دره و کلاته نقی به بجنورد نیز بیان کرد: پروژه انتقال آب از پلنگ دره به بجنورد طی سه فاز و سه سال انجام می شود که فاز نخست آن اسفندماه امسال به اتمام می رسد و 100 تا 120 لیتر بر ثانیه آب را تامین می کند.

باقرپور ادامه داد: برای فاز نخست این پروژه 220 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و کل پروژه نیز 400 میلیارد تومان اعتبار از محل تنش آبی که ملی است دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 30 درصد از اعتبارات شهرستان بجنورد برای تامین آب شرب پایدار

اختصاص 30 درصد از اعتبارات شهرستان بجنورد برای تامین آب شرب پایدار