مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 15:502023-10-23اجتماعي

استقرار مناسب گونه اُرس در مراتع آقبلاغ لتگاه بهار


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از استقرار خوب و مناسب گونه اُرس در مراتع آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از استقرار خوب و مناسب گونه اُرس در مراتع آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار خبر داد.

اسفندیار خزایی دوشنبه یکم آبان در حاشیه پویش بذرکاری در مراتع روستای آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار که با حضور ادارات و دانش آموزان و دوستداران محیط زیست این شهرستان انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سال جاری آغاز طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال را در استان همدان در حال اجرا داریم که در همین رابطه پویش بذرکاری با همکاری ادارات مختلف شهرستان بهار در آقبلاغ لتگاه امروز آغاز شد.

وی افزود: یکی از گونه گ های در حال کاشت در مراتع آقبلاغ لتگاه، بذر گونه اُرس بوده که این گونه از معدود سوزنی برگان بومی ایران و یکی از گونه های بسیار با ارزش کشور به شمار می رود و خوشبختانه استقرار خوبی در عرصه مراتع آقبلاغ لتگاه داشته است.

خزایی ادامه داد: عرصه منابع طبیعی آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار 500 هکتار بوده که منابع طبیعی شهرستان در سال جاری 200 هکتار آن را برای بذرکاری و نهال کاری در نظر گرفته است که در این مراتع غنی سازی انجام گیرد تا تراکم گونه ها بهتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار مناسب گونه اُرس در مراتع آقبلاغ لتگاه بهار

استقرار مناسب گونه اُرس در مراتع آقبلاغ لتگاه بهار