مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-06پزشكي

بی اطلاعی 25 هزار دیابتی از بیماری شان / یزد رتبه اول دیابت کشور


«روح الله عرب» مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: با بیان این که هم اکنون در استان یزد 55 هزار نفر بیمار دیابتی در سامانه سیب دارای پرونده هستند، - روح الله عرب مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: با بیان این که هم اکنون در استان یزد 55 هزار نفر بیمار دیابتی در سامانه سیب دارای پرونده هستند، گفت: البته براساس آخرین پیمایش کشور 17 درصد از افراد بالای 30 سال دارای دیابت هستند که بر اساس این پیمایش درحال حاضر 100 هزار بیمار دیابتی در استان خواهیم داشت.

آمارها بیانگر رتبه نخست استان یزد به لحاظ شیوع دیابت است و این درحالیست که نتایج پیمایش های کشوری برآورد می‎کند 20 تا 25 هزار یزدی از این بیماری خود بی اطلاع هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا روح الله عرب مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد امروز دوشنبه پانزدهم آبانماه به مناسبت هفته ملی دیابت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: باید این باور در جامعه ایجاد شود که دیابت یک بیماری خطرناک است و لازم است که برای مهار آن عزمی جدی با مشارکت مردم و دستگاه های مختلف داشت.

وی با بیان این که هم اکنون در استان یزد 55 هزار نفر بیمار دیابتی در سامانه سیب دارای پرونده هستند، گفت: البته براساس آخرین پیمایش کشور 17 درصد از افراد بالای 30 سال دارای دیابت هستند که بر اساس این پیمایش درحال حاضر 100 هزار بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اطلاعی 25 هزار دیابتی از بیماری شان / یزد رتبه اول دیابت کشور

بی اطلاعی 25 هزار دیابتی از بیماری شان / یزد رتبه اول دیابت کشور