مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 10:112023-10-17سياسي

اروندرود به مخزن منجلاب تبدیل شده است


سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت توجه به رودخانه های خوزستان به عنوان شریان های حیاطی استان، اظهار کرد: متاسفانه دهانه اروندرود به دلیل عدم توجه از 10 متر عمق به دو و نیم متر رسیده است که این مسئله یک فاجعه زیست محیطی است.

وی با عنوان اینکه دولت مدعی از خط مواصلاتی شمال به جنوب را می خواهد اجرا کند، افزود: اروندرود به عنوان یک آبراه بین المللی به انضمام بهمن شیر و کارون در سندهای مربوطه در راستای تحول اقتصادی و لایروبی در نظر گرفته نشده است.

مولوی با اشاره به اینکه ساماندهی سواحل از وظایف وزارت نیرو است، عنوان کرد: وزارت نیرو توضیح دهد که چه اقداماتی تاکنون برای ساماندهی سواحل اروند رود بهمنشیر و کارون انجام داده است؟  عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزادت نیرو ملکف به لایروبی رودخانه ها است، ادامه داد: رودخانه های اروند رود، کارون و بهمنشیر سال هاست که به حال خود رها شده اند و این رودخانه ها در آستانه مشکلات زیست محیطی هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم توجه به اروندرود تعطیلی گمرکات خوزستان را در پی خواهد داشت، افزود: متاسفانه اروندرود به مخزنی از منجلاب تبدیل شده است که لازم است ماده ای جهت  ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروندرود به مخزن منجلاب تبدیل شده است

اروندرود به مخزن منجلاب تبدیل شده است