مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 13:552023-10-02سياسي

دستور رییسی: تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران


رییسی در این دیدار مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان ها خواند و کارگروهی را مامور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.

- رییس جمهور در جلسه با استانداران بر عزل سریع برخی مدیران ناکارآمد در استان ها که باعث نارضایی مردم شده اند، تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، در ادامه نشست های ماهانه رییس جمهور با استانداران، شب گذشته جمعی از استانداران با ابراهیم رییسی دیدار کردند.

در این جلسه استانداران قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر ضمن ارائه گزارشی از فرصت های استان های محل ماموریت خود، برخی چالش ها و موانع پیش روی توسعه و یا مدیریت اجرایی در سطح ملی و یا استانی را تبیین کردند.

ناکافی بودن اختیارات استانداران برای اداره امور و تمرکز اختیارات در مرکز، موانع قانونی در نظام بروکراسی برای مدیریت بهتر منابع، مشکلات برخی واحدهای تولیدی و معدنی و مناطق آزاد در استان ها، موانع محیط زیستی در مسیر توسعه استان ها، تصمیمات معطل مانده در استان ها به ویژه در موضوع مولدسازی و موانع ایجاد شده برای تجارت مرزی و رونق گردشگری از اهم مشکلاتی بود که استانداران با رییس جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور رییسی: تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران

دستور رییسی: تشکیل کارگروه برای افزایش اختیارات استانداران