مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 14:252023-09-30اقتصادي

آمادگی 70 درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون


رییس جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز برداشت راتون در شالیزارهای استان خبر داد و گفت: حدود 170 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان معادل 70 درصد کل شالیزارها، - قابلیت پرورش راتون رقم بومی هاشمی را دارد.

صالح محمدی در حاشیه آغاز برداشت راتون در مزارع روستای چینی جان شهرستان رودسر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: استراتژی کشت دوم در گیلان با هدف افزایش درآمد کشاورزان و ارتقاء بهره وری و رشد تولید محصولات کشاورزی دنبال می شود.

وی خواستار عزم کشاورزان در بخش پرورش راتون شد و افزود: پس از برداشت برنج در اواخر تیرماه در شهرستان رودسر، کشت راتون توسط کشاورزان پیشرو صورت گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پرورش راتون را باز رویش برنج دانست و خاطرنشان کرد: برنج راتون با اندکی مدیریت تغذیه و مراقبت از نسل سوم کرم ساقه خوار برنج به دست می آید که محصولی با ارزش است.

محمدی با بیان اینکه مجددا کمباین های مخصوص برنج به مزرعه رفته و برداشت راتون را آغاز کرده اند، یادآور شد: حدود 170 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان معادل 70 درصد کل شالیزارهای استان، قابلیت پرورش راتون رقم بومی هاشمی را دارد.

وی از برداشت حدود 50 هزار تن شلتوک راتون در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برداشت راتون تا پایان آبان ماه در گیلان ادامه دارد و پیش بینی امسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی 70 درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

آمادگی 70 درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون