مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-22فرهنگي

فرماندار شاهرود: صیانت از ابنیه تاریخی نیازمند فرهنگ سازی است


فرهنگ سازی از مهم ترین مؤلفه های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای این فرهنگ سازی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود پیش از ظهر امروز در دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود اظهار کرد: صیانت از ابنیه تاریخی به فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی گفت: فرهنگ سازی یکی از مهم ترین مؤلفه های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت های تمامی دستگاه های اجرایی برای این فرهنگ سازی استفاده شود.

فرماندار شاهرود ادامه داد: حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یک وظیفه ملی، تاریخی و شرعی برای همه مردم است و دستگاه های اجرایی باید برای جلب مشارکت و همکاری همگانی در این امر تلاش کنند.

جلالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود در حوزه های مربوطه، گفت: وجود انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تشکیل چنین جلساتی برای حفظ ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی ضرورت دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی و نیز تلاش برای معرفی شایسته آن وظیفه ای همگانی است، اضافه کرد: برای پیشگیری از تخریب میراث فرهنگی باید به آموزش و فرهنگ سازی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار شاهرود: صیانت از ابنیه تاریخی نیازمند فرهنگ سازی است

فرماندار شاهرود: صیانت از ابنیه تاریخی نیازمند فرهنگ سازی است