مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-01پزشكي

به هیچ وجه ادرار را نگه ندارید/ عوارض نگه داشتن ادرار در بارداری


یک فرد بالغ باید با توجه به میزان مایعات مصرفی 6 الی هفت مرتبه در طول روز از سرویس بهداشتی استفاده کند و اگر میزان دفعات دستشویی رفتنش از این تعداد کمتر باشد، - جی پلاس، به گفته بابک جوانمرد متخصص اورولوژی، جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی: دفع ادرار 2 مرحله ذخیره سازی و دفع ادرار را شامل می شود؛ ادرار توسط کلیه تولید شده و سپس در مثانه ذخیره می شود، مثانه ادرار را با حجم بالا و فشار کم در خود نگه می دارد و با به حداقل رسیدن ظرفیت مثانه، سیگنال های اخطار به مغز رسیده و فرد برای تخلیه مثانه باید از سرویس بهداشتی استفاده کند.

خبرآنلاین نوشت؛ این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: یک فرد بالغ باید با توجه به میزان مایعات مصرفی 6 الی هفت مرتبه در طول روز از سرویس بهداشتی استفاده کند و اگر میزان دفعات دستشویی رفتنش از این تعداد کمتر باشد، باید میزان مصرف مایعات را بالا ببرد.

نگهداشتن ادرار مانند یک شمشیر دولبه عمل می کند؛ گاهی مانند یک شیوه درمانی و فیزوتراپی عمل کرده و گاهی باعث بیماری های گوناگون در افراد می شود که تشخیص آن با پزشک معالج است.

ظرفیت مثانه چقدر است؟ ظرفیت مثانه با توجه به سن، جنس و وزن افراد متفاوت است؛ مثانه نوزاد تازه متولد شده با دفع ادرار غیر ارادی، هر یک ساعت یک بار تخلیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به هیچ وجه ادرار را نگه ندارید/ عوارض نگه داشتن ادرار در بارداری

به هیچ وجه ادرار را نگه ندارید/ عوارض نگه داشتن ادرار در بارداری