مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 07:352023-10-22پزشكي

مصرف خودسرانه دارو، چه عوارضی دارد؟


کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی استان قزوین گفت: 70 درصد مسمومیت ها ناشی از مسمومیت های دارویی است.

- فاطمه حاجی سیدتقیا در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه از اول تا هفتم آبان ماه با عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها تعیین شده، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک، سلامت انسان را به خطر می اندازد، افزود: مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر، می تواند برای فرد به ویژه کودکان و افراد مسن کشنده باشد.

70 درصد مسمومیت ها، ناشی از مسمومیت های دارویی است کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی استان قزوین با اشاره به اینکه شایع ترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی است؛ گفت: 70 درصد از مسمومیت های ارجاع شده به مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم کشور، ناشی از مسمومیت های دارویی است.

این کارشناس حوزه غذا و دارو عنوان کرد: با توجه به اینکه دهان، شایع ترین راه ورود سموم به بدن است لذا ضرورت دارد داروهای مصرفی خانواده دور از دید و دسترس کودکان و در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگه داری شود؛ همچنین با پرهیز از قرار دادن دارو در کیف دستی، مانع خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه دارو، چه عوارضی دارد؟

مصرف خودسرانه دارو، چه عوارضی دارد؟