مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 08:252023-09-24بين الملل

پایان صبر و انتظار صدام با چراغ سبز آمریکا


آمریکا در وهله نخست، امید فراوان داشت تا با اقدامات محدود نظامی یا کودتا، بار دیگر به منافع ازدست رفته خویش در ایران دست یابد؛ بر همین اساس، - طرح حمله نظامی به طبس و کودتای نقاب اجرا شد تا نیازی به دخالت کشور ثالث نباشد، پس از ناکامی کودتای نقاب، عراق درحالی که از پشتیبانی آمریکا نیز بهره مند بود، بار دیگر بازیگر اصلی صحنه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهبری عراق برای دستیابی به مقاصد سیاسی-فرهنگی خود، جنگ سراسری و همه جانبه ای را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد.

در حقیقت دولت عراق و حزب بعث با تصوری که از اوضاع داخلی ایران و نیز توانمندی های خویش و پشتیبانی های بین المللی داشتند، خود را برای دستیابی به این اهداف کاملاً توانا می دیدند.

قراین و شواهد حاکی از آن است که همه اقدامات عراق، جهت فراهم ساختن زمینه های لازم برای آغاز جنگ بوده است.

به عبارت دیگر، تصمیم عراق برای تجاوز به ایران از مدت ها پیش اتخاذشده بود و رهبری این کشور تنها مترصد فرصتی طلایی برای حمله به ایران بود که این فرصت در 31 شهریور 1359 به دست آمد.

بهره برداری صدام از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی عراق پس از قطع رابطه ایران و آمریکا، خصمانه ترین مواضع و اقدامات را علیه ایران اتخاذ کرد و روزبه روز بر تیرگی روابط ایران و عراق که از زمان روی کار آمدن صدام حسین در تابستان سال 13


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان صبر و انتظار صدام با چراغ سبز آمریکا

پایان صبر و انتظار صدام با چراغ سبز آمریکا