مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 14:362023-10-06اقتصادي

تامین نیاز 7 هزار میلیارد تومانی طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب


7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل، رفع نواقص و بهره برداری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در شش استان غرب و شمال غرب کشور از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام مجری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در نشست مطبوعاتی در شهرستان اصلاندوز با بیان این مطلب افزود: طرح شبکه های آبیاری فرعی و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، اراضی شش استان را در سطح 227 هزار هکتار پوشش می دهد.

عبدالله فاتحی با بیان این که این طرح در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام در حال اجرا است، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، افزایش تولید در بخش کشاورزی، مدیریت و هدایت آب های سطحی، افزایش بهره وری آب و افزایش 4 تا 5 برابری عملکرد تولید است.

وی در همین حال افزایش درآمد کشاورزان، بهبود وضعیت معیشت و مهاجرت معکوس به روستاها را از مزیت های اجرای این طرح برشمرد.

معاون اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، سطح هدفگذاری اجرای این طرح در اردبیل را بیش از 42 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: برآورد اولیه این استان نشان می دهد برای تکمیل، رفع نقص، تجهیز و به بهره برداری رسیدن این طرح ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین نیاز 7 هزار میلیارد تومانی طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب

تامین نیاز 7 هزار میلیارد تومانی طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب