مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 15:502023-09-25اقتصادي

چرا وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن روی کشت کلزا متمرکز است


مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به دلایلی که برای تامین روغن روی کلزا متمرکز شده است، اشاره می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سالهاست وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند وابستگی به واردات روغن را کاهش دهد، اما شاه بیت اقدامات این وزارتخانه تمرکز روی توسعه کشت گیاه کلزا بوده و این برای بسیاری از کارشناسان جای سئوال بوده که با توجه به تنوع گیاهان روغنی چرا روی این محصول تاکید می شود.

90 درصد روغن مورد نیاز کشوراز طریق واردات تامین می شود و حدود 25 درصد از ارز 18 میلیارد دلاری که سالانه برای واردات محصولات کشاورزی از کشور خارج می شود به واردات روغن تعلق می گیرد، وزارت جهاد کشاورزی سالهاست که برنامه های افزایش خود اتکایی در داخل را تدوین می کند اما تاکنون نتیجه ای نگرفته است.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از هدف گذاری برای افزایش سطح زیر کشت کلزا به 200 هزار هکتار خبر داده و گفته است: براساس آمار هم اکنون کشت کلزا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از دو برابر عبور کرده است.

*دلایل تمرکز وزارت جهاد کشاورزی روی کشت کلزا سعدالله منصوری درباره دلایل تمرکز وزارت جهاد کشاورزی روی کشت کلزا گفت: تناوب کشت یکی از دلیل تمرکز بر کشت کلزا است، تولید دانه های روغنی در کشور مبتنی بر کلزا، سویا، آفتابگردان، کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن روی کشت کلزا متمرکز است

چرا وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن روی کشت کلزا متمرکز است