مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-12بين الملل

هیمنه دلار آمریکا در حال شکستن است


تشدید تحریم ها و اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری از سوی آمریکا علیه کشور های مختلف و تلاش برای یافتن راهی برای دلارزدایی طی دهه های اخیر منجر به شکستن هیمنه آمریکا شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - بصیرت نوشت: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد ایران و در بسیاری از اقتصاد های جهان دنبال می شود موضوع دلارزدایی است چرا که آمریکا و تحریم هایش مشکلات و چالش هایی برای تجارت خارجی و اقتصاد های مختلف ایجاد کرده اند به این خاطر امروز بسیاری از کشور های عضو پیمان های منطقه ای و بین المللی به دنبال دستیابی و ایجاد سازوکاری برای دلارزدایی از روابط تجاری و اقتصادی خود هستند.

شاید به جرات بتوان گفت اتفاقاً به دلیل تشدید تحریم ها و اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری از سوی آمریکا علیه کشور های مختلف و تلاش برای یافتن راهی برای دلارزدایی طی دهه های اخیر منجر به شکستن هیمنه آمریکا شده است به طوری که شاهد تلاش بسیاری از کشور ها برای دلارزدایی و عبور از این وضعیت هستند.

این موضوع را نباید به کشور های آسیایی ربط داد چرا که دنیا به چشم خود دید حتی اروپا به عنوان شرکای راهبردی آمریکا و به عنوان کشور های غربی استثمارگر نیز سرنوشت پولی و اقتصادی خود را از آمریکا جدا کردند و با مستقل شدن به واسطه استفاده از یورو نشان دادند که آن ها نیز اعتمادی به آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیمنه دلار آمریکا در حال شکستن است

هیمنه دلار آمریکا در حال شکستن است