مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:202023-09-25بين الملل

رایزنی مقامات ترکیه و روسیه درباره قره باغ، سوریه و توافق غلات


دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل از رایزنی مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور و ترکیه درباره موضوعات مختلف از جمله قره باغ و سوریه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات وزارت خارجه روسیه و ترکیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سرگیی ورشینین و بوراک آکاپار معاونان وزیر خارجه روسیه ترکیه درباره موضوعات مختلف از جمله مساله توافق غلات، مساله قره باغ کوهستانی و سوریه گفتگو کردند.

دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: دو طرف درباره جزییات توافق 22 جولای 2022 موسوم به توافق استانبول درباره انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه به صورت ویژه رایزنی کردند.

به غیر از این معاونان وزارت خارجه روسیه و ترکیه بر توسعه تحولات موجود در توافق قره باغ و همچنین شرایط کنونی در سوریه به تبادل نظر پرداختند.

مقامات روسی و ترکیه ای در این دیدار بر اهمیت تضمین امنیت غذایی جهانی و حمایت از کشورهای فقیر تاکید و توافق کردند که هیچ چیزی جایگزین روند سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل بحرانهای منطقه ای نیست.

پیش از این سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرده بود که ازسرگیری توافق غلات منوط به اقدامات واشنگتن برای عمل به درخواست های مشروع مسکو اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی مقامات ترکیه و روسیه درباره قره باغ، سوریه و توافق غلات

رایزنی مقامات ترکیه و روسیه درباره قره باغ، سوریه و توافق غلات