مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-02اقتصادي

استارت تعمیرات نیروگاه ها زده شد


از ابتدای مهرماه امسال بیش از 110 هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه های حرارتی سراسر کشور به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده آغاز شده است.

- از ابتدای مهرماه امسال بیش از 110 هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه های حرارتی سراسر کشور به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر سال پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه های حرارتی آغاز شده و بایستی تا نیمه اردیبهشت ماه سال بعد به پایان برسد؛ چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.

بسته به نوع، عملکرد، قدمت، تکنولوژی و ساعاتی که نیروگاه در مدار بوده است برای این واحدها برنامه تعمیراتی پیش بینی می شود که این اقدامات در قالب پنج سرفصل اصلی تعمیرات اساسی واحدهای بخار، تعمیرات اساسی واحدهای گازی، بازدید مسیر داغ، بازدید اتاق احتراق و تعمیرات دوره ای واحدهای بخار در دستور کار قرار می گیرد.

در حال حاضر حدود 94 درصد برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه های حرارتی تامین می شود؛ بدین منظور آمادگی کامل این واحدها برای تولید انرژی پایدار در طول فصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استارت تعمیرات نیروگاه ها زده شد

استارت تعمیرات نیروگاه ها زده شد