مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-22اقتصادي

آغاز جمعیت پذیری شهر جدید مکران از سال آینده


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا جعفری یادآور شد: با توجه به جهت گیری هایی آمایش سرزمین در کشور برای سوق دادن جمعیت به سواحل جنوبی کشور و همچنین تاکید رهبر انقلاب برای بهره مندی از سواحل مکران، - مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ایران از آغاز جمعیت پذیری شهر جدید مکران خبر داد و گفت: تدوین بسته های تشویقی سرمایه گذاری در منطقه مکران در دست مطالعه است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا جعفری یادآور شد: با توجه به جهت گیری هایی آمایش سرزمین در کشور برای سوق دادن جمعیت به سواحل جنوبی کشور و همچنین تاکید رهبر انقلاب برای بهره مندی از سواحل مکران، جانمایی و ایجاد شهرک های مسکونی و شهر های جدید در برنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر پایه مطالعات انجام شده هم اکنون، 2 شهر جدید تیس و شهر جدید مکران در منطقه چابهار و در گستره غربی جاسک و شهر جدید خلیج فارس حدفاصل میناب و بندرعباس به عنوان شهر های جدید جانمایی شده است.

وی افزود: کار های عملیاتی احداث شهر جدید تیس در اواخر دهه 90 با ظرفیت جمعیتی 150 هزار نفر در مسحت 4 هزار و 380 هکتار با کارکرد گردشگری آغاز شد.

برنامه ریزی شده است تا 1600 هکتار از مساحت این شهر جدید به کاربری گردشگری اختصاص یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جمعیت پذیری شهر جدید مکران از سال آینده

آغاز جمعیت پذیری شهر جدید مکران از سال آینده