مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-11اقتصادي

سیب سرتخت و سربرزه ؛ در فهرست میوه های مرغوب


به گفته مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، سیب درختی تولیدی در روستاهای سرتخت و سربرزه شهرستان صحنه در فهرست میوه های مرغوب قرار دارد.

- سیب "سرتخت" و "سربرزه"؛ در فهرست میوه های مرغوب ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، سیب درختی تولیدی در روستاهای سرتخت و سربرزه شهرستان صحنه در فهرست میوه های مرغوب قرار دارد.

رحمان فیض قربانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شاخص بودن شهرستان صحنه از حیث تولید سیب درختی، اظهار کرد: سیب درختی تولیدی در این شهرستان به ویژه محصول تولیدی در روستاهای سرتخت و سربرزه جزو ارقام مرغوب تولیدی در کشور به حساب می آید، به نحوی که عمده سیب تولیدی در این شهرستان راهی بازار تهران به عنوان یکی از مراکز عرضه میوه های لوکس در کشور می شود.

وی ادامه داد: سیب تولیدی در شهرستان صحنه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و ارتفاع زیاد منطقه نسبت به سطح دریا و نیز اختلاف دمای بالای شب و روز، در عین خوشرنگ بودن، خوش طعم و دارای بافت خوب بوده و حاوی درصد بالاتری از آنتی اکسیدان ها نیز هست که همه این موارد محصول تولیدی در شهرستان صحنه را در فهرست میوه های لوکس کشور قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیب سرتخت و سربرزه ؛ در فهرست میوه های مرغوب

سیب سرتخت و سربرزه ؛ در فهرست میوه های مرغوب