مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 06:202023-09-25دانش

سیاست های وزارت علوم برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش


رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش تشریح کرد.

- علی باقر طاهری نیا رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون مشکلات نظام آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر یکی از مسائل اصلی روی میز وزارت علوم ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش است.

وی افزود: مجموعه سیاست گذاری هایی که در وزارت علوم مورد توجه قرار می گیرد اتخاذ سیاست هایی است که به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش منجر می شود که از جمله این سیاست ها در حوزه آموزش و ارتقای کیفیت آن از طریق افزایش سهم آموزش مهارتی در برنامه های درسی است و شاخصی که نشان دهنده کیفیت آموزشی است.

  * تلاش مؤسسات آموزش عالی کشور برای ارتقای کیفیت پژوهش   رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: از جمله این شاخص ها آمایش آموزش عالی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است که این سیاست در حوزه پژوهش هم وجود دارد.

تمام تلاش مان در حوزه پژوهش این هست تا کیفیت پژوهش ها ارتقا پیدا کند و برای این کار سامانه ای مثل نان بین ایده ها و نیازها پیوند ایجاد می کند و پژوهش ها هدفمند و ناظر به حل مسأله می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های وزارت علوم برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش

سیاست های وزارت علوم برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش