مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:052023-09-27سياسي

شناسایی 5 کانون بیماری هاری در یزد


کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان معاونت بهداشتی یزد از شناسایی تعداد پنج کانون بیماری هاری حیوانی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: گربه سهم اصلی گزشها در استان یزد را به خود اختصاص می دهد.

- ایسنا/یزد کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان معاونت بهداشتی یزد از شناسایی تعداد پنج کانون بیماری هاری حیوانی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: گربه سهم اصلی گزشها در استان یزد را به خود اختصاص می دهد.

علی اکبر تاج فیروزه به مناسبت نامگذاری ششم مهرماه (28 سپتامبر) به عنوان روز جهانی هاری و تعیین شعار امسال این روز با عنوان پیشگیری از هاری برای همه با هماهنگی بین بخشی ، اظهار کرد: هاری از قدیمی ترین و مهمترین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان است که هنوز هم هاری به عنوان یک بیماری کشنده با کشندگی 100 درصدی، اهمیت جهانی خود را حفظ کرده است.

وی افزود: میزان کشندگی بالا و افزایش روند موارد حیوان گزیدگی انسانی به ویژه در ایران که به ناچار سالانه مبالغ زیادی را مصروف خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری می کند، از جمله موارد اهمیت این بیماری است.

تاج فیروزه اظهار کرد: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه بالغ بر 59 هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به هاری جان خود را از دست می دهند و در کشور ایران نیز از ابتدای سال جار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 5 کانون بیماری هاری در یزد

شناسایی 5 کانون بیماری هاری در یزد