مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:402023-09-26بين الملل

گوترش: تنها راه پایان دادن به تهدیدهای اتمی، حذف کامل تسلیحات هسته ای است


دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اینکه سطح تهدیدهای اتمی به سطح جنگ سرد رسیده است تنها راه پایان دادن به این تهدیدها را حذف کامل تسلیحات اتمی جهان خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش در بیانیه ای به مناسبت روز بین المللی حذف کامل تسلیحات اتمی بر لزوم حذف کامل کلاهکهای اتمی در کل جهان تاکید کرد.

دبیر کل ساز مان ملل در بیانیه خود گفته: در زمانی که بی اعتمادی ژئوپلتیکی و رقابت فزاینده خطر جنگ اتمی را به سطوح جنگ سرد رسانده است، حذف کامل چنین تسلیحاتی تنها راه دستیابی به صلح در آینده است.

گوترش با صدور فراخوان جدید در این زمینه، روز بین المللی حذف کامل سلاحهای اتمی را یک پنجره و فرصت جدید برای نابودی چنین تسلیحاتی خوانده است.

  آنتونیو گوترش در ادامه هشدار داد که پیشرفتهایی که برای جلوگیری از استفاده و آزمایشهای هسته ای به سختی طی چند دهه گذشته به دست آمده است در حال عقب گرد است.

وی با اشاره به این موضوع خواستار خلع سلاح هسته ای و تقویت رژیم منع اشاعه سلاحهای اتمی در نظام بین الملل شد.

   دبیرکل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: در دهه های پس از حملات اتمی به هیروشیما و ناکازاکی(با تمام ویرانی های و عواقب وحشیانه ای که به دنبال داشت) پیشرفت هایی به ابتکار سازمان ملل به دست آمده است اما اکنون این پیشرفتها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: تنها راه پایان دادن به تهدیدهای اتمی، حذف کامل تسلیحات هسته ای است

گوترش: تنها راه پایان دادن به تهدیدهای اتمی، حذف کامل تسلیحات هسته ای است