مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-19بين الملل

جنگ حماس و اسراییل؛ سناریوهای احتمالی آینده


نتیجه فوری این جنگ تعلیق و مسکوت ماندن مذاکرات عادی سازی بوده و حداقل تا زمانی که جنایات اسراییل در غزه در اذهان عمومی زنده باشد، بحث توسعه پیمان ابراهیم و عادی سازی روابط اسراییل با عربستان عملیاتی نخواهد شد.

- پایگاه خبری جماران؛ در شرایطی که طی ماه های اخیر، ایالات متحده تلاش های گسترده ای را برای ایجاد ارتباط بین عربستان و اسراییل انجام داده بود و برخی کشورهای عرب منطقه نیز روابط خود را با اسراییل آغاز کرده اند، در سالروز جنگ یوم الکیپور حمله غافلگیرانه و گسترده نیروهای حماس به اسراییل با عنوان طوفان الاقصی با پرتاب 5هزار راکت به شهرک های یهودی نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اسراییل انجام شد.

همزمان نیروهای این گروه وارد مناطقی شدند که تحت اشغال اسراییلی ها بود.

حمله ای که جهان را شگفت زده کرد و سایر بحرانها و جنگهای مهم همچون جنگ روسیه و اوکراین و بحران قره باغ را نیز در سایه قرار داد.

در رابطه با دلایل ایجاد این بحران باید گفت تداوم اشغالگری و شهرک سازی های اسراییل، تحمیل فشار و محرومیت شدید بر ملت فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه، ترک تازی های دولت راست گرای نتانیاهو در شرایط سکوت جامعه بین المللی از جمله دلایل مهمی هستند که صبر ملت فلسطین را لبریز کرده بودند ولی در نهایت شاید این تلاشهای رژیم اسراییل برای نفو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ حماس و اسراییل؛ سناریوهای احتمالی آینده

جنگ حماس و اسراییل؛ سناریوهای احتمالی آینده