مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 14:352023-09-23پزشكي

صبحانه دانش آموزان ترجیحاً دو مرحله ای باشد


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به بهبود کیفیت یادگیری با مصرف صبحانه در دانش آموزان، گفت:صبحانه دانش اموزان ترجیحاً دو مرحله ای باشد.

- ایسنا/یزد رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به بهبود کیفیت یادگیری با مصرف صبحانه در دانش آموزان، گفت:صبحانه دانش اموزان ترجیحاً دو مرحله ای باشد.

دکتر یوسف نقیایی در این رابطه تصریح کرد: یکی از موارد تاثیرگذار در پیشرفت تحصیلی و یادگیری، تغذیه سالم است و مصرف صبحانه به عنوان یک گزینه مهم در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این که ذخایر قندخون بدن از نظر زمانی محدود است، لذا طبیعی است که افراد در ساعات اولیه صبح، فعالیت مغزی پایینی داشته باشند و مصرف صبحانه می تواند این مشکل را برطرف کند.

وی اظهار کرد: برای این که یادگیری دانش آموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، توصیه می شود ترجیحاً مصرف صبحانه در دو مرحله صورت گیرد به طوری که با توجه به اشتهای پایین بچه ها در ساعات اول صبح، قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه سبک مانند نان و مربا یا نان و عسل مصرف کنند و صرف صبحانه دوم را در ساعت استراحت اول در مدرسه انجام دهند که بهتر است شامل مواد غذایی حاوی پروتیین بالا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صبحانه دانش آموزان ترجیحاً دو مرحله ای باشد

صبحانه دانش آموزان ترجیحاً دو مرحله ای باشد