مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 12:002023-10-07بين الملل

پروژه آمریکا برای اجرای آزمایش های هسته ای بدون انفجار


دانشمندان مسئول حفظ کارایی زرادخانه هسته ای کهنه شده آمریکا گفتند که سال آینده میلادی فرآیند انتقال قطعات کلیدی به صحرای نوادا با هدف تدارک برای آزمایش های هسته ای زیرزمینی را که در آنها انفجاری رخ نمی دهد، - دانشمندان مسئول حفظ کارایی زرادخانه هسته ای کهنه شده آمریکا گفتند که سال آینده میلادی فرآیند انتقال قطعات کلیدی به صحرای نوادا با هدف تدارک برای آزمایش های هسته ای زیرزمینی را که در آنها انفجاری رخ نمی دهد، آغاز می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان لابراتوارهای دفاع ملی از زمان اجرایی شدن ممنوعیت آزمایشات زیرزمینی در سال 1992 قادر به ارزیابی فیزیکی تاثیر و قابل اعتماد بودن کلاهک های هسته ای آمریکا نبوده اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، اما مقام های وزارت انرژی آمریکا اعلام کردند، در آستانه تکمیل یک فن آوری که بهترین نتیجه را برای آنها در حوزه آزمایشات هسته ای در پی خواهد داشت، هستند.

جان کاستر، یک مقام مسئول آزمایشگاه ملی سندیا در ایالت نیو مکزیکوی آمریکا گفت، پروژه 1.

8 میلیارد دلاری با نام اسکورپیوس احتمالا از سال 2027 این امکان را فراهم خواهد کرد که با پیشرفت در زمینه مدل سازی کامپیوتری نظری، بتوان شرایط یافت شده در مراحل پایانی رمبش تسلیحات هسته ای را بدون اجرای واقعی یک انفجار هسته ای مطالعه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه آمریکا برای اجرای آزمایش های هسته ای بدون انفجار

پروژه آمریکا برای اجرای آزمایش های هسته ای بدون انفجار