مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-13سياسي

چند درصد خانواده ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می کنند؟


رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: درصد خیلی کم از خانواده ها و شاید 2 تا 3 درصد و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد، مشاوره پیش از ازدواج می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علی فتحی آشتیانی، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک سوم جامعه ما نیاز به خدمات روانشناختی دارند که این امر عدد بالایی است و بی توجهی نسبت به آن می تواند پیامدهایی داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر خشونت بر مسائل روانشناختی نیز تصریح کرد: تاثیر خشونت های روانی، عاطفی و کلامی بر روان افراد بسیار بیشتر از خشونت فیزیکی است.

  رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاور کشور با بیان اینکه ما دچار سونامی مشکلات روانشناختی هستیم، درباره لزوم اقداماتی برای پیشگیری اولیه و ثانویه در این زمینه توضیح داد: اولویت دادن به خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی، یکی از مسائل مهم است چراکه فروپاشی خانواده می تواند مسائلی ایجاد کند.

ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیته و پست مدرن هستیم؛ اگر در گذشته شب نشینی بین خانواده ها وجود داشت، امروز هر کسی در گوشه ای در اتاق خود است.

آداب و سنن محلی و ملی خود را کنار گذاشتیم.

فتحی با بیان اینکه ارتقای سطح سواد سلامت روانی، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج بر اساس الگوهای اسلامی و ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد خانواده ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می کنند؟

چند درصد خانواده ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می کنند؟