مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-14سياسي

چرا فرش دستباف ترکمن؟/ اروپا راز فرش ترکمن را می داند!


«فرش» در نزد ایرانیان اعم از فارس، ترک، ترکمن، خراسانی و دیگر اقوام جایگاه به خصوصی دارد ولی در این میان در تعبیری «فرش دستباف اصیل ترکمن» را «قهرمان فرش های ایرانی» نامیده اند.

- ایسنا/گلستان فرش در نزد ایرانیان اعم از فارس، ترک، ترکمن، خراسانی و دیگر اقوام جایگاه به خصوصی دارد ولی در این میان در تعبیری فرش دستباف اصیل ترکمن را قهرمان فرش های ایرانی نامیده اند.

فرش ترکمن به دلایلی چون نقوش منحصربفرد، استفاده صددرصدی از پشم گوسفند یا ابریشم، استفاده از نگاره ها با باورهای دینی، تأثیرگذاری در سلامت انسان به دلیل طبع گرم پشم به کار برده شده و دیگر عوامل در میان فرش شناسان و هنر دوستان جهان زبانزد است.

فرشی که آنگونه که باید و شاید در سطح کشور شناخته شده نیست ولی جهانیان آن را به خوبی می شناسند و به عنوان یک سرمایه خریداری کرده و پس از استفاده به بهترین شکل ممکن، حتی در روز مبادا و نیاز مالی به فروش می رسانند.

اصالت فرش ترکمن آنچنان برای قوم ترکمن صحرا مهم است که دختران دم بخت از ماه ها پیش تر، زمانی طولانی را با نشستن پای دارقالی، برای بافت فرش های جهیزیه دست به کار می شوند تا آنچه به خانه بخت می برند، ارزش و جایگاه محفوظی در زندگی زناشویی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فرش دستباف ترکمن؟/ اروپا راز فرش ترکمن را می داند!

چرا فرش دستباف ترکمن؟/ اروپا راز فرش ترکمن را می داند!