مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 14:402023-09-25اقتصادي

برداشت 22 هزار تن گردو از باغات لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان برداشت گردو از باغات استان را 22 هزار تن عنوان کرد و گفت: میانگین تولید گردو در هکتار 2 تن است، - محمدحسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به سطح باغات گروه در استان، اظهار کرد: 14 هزار و 832 هکتار سطح باغات گردو استان است که از این میزان 13 هزار و 200 هکتار بارور و 1700 غیر بارور است.

وی میزان برداشت گردو از باغات استان را 22 هزار تن عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گردو در هکتار 2 تن است، خرم آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را به خود اختصاص داده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان در اکثر نقاط استان امکان کشت گردو به عنوان یک میوه اجیای و خشکباری فراهم و مساعد است.

کیانی فر بیان کرد: استان رتبه 2 را در حوزه تولید گردو به خود اختصاص داده است، میزان اشتغال در هر هکتار باغ گردو 5 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گردو سهم مناسبی در صادرات می تواند داشته باشد، مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی برنامه اصلاح باغات قدیمی را به منظور ارتقا کمی و کیفی از چندسال اخیر آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 22 هزار تن گردو از باغات لرستان

برداشت 22 هزار تن گردو از باغات لرستان