مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 17:252023-10-22اقتصادي

پایه ریزی آغاز تجارت ایران و عربستان


رییس سازمان توسعه تجارت با هدف برنامه ریزی مناسبات تجاری میان ایران و عربستان سعودی میزبان سفیر این کشور در تهران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،  مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت ایران با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعوی در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

  محور این مذاکرات که با همت صندوق سرمایه گذاری و توسعه فرصت های شغلی ایران و عربستان انجام شد، برنامه ریزی جهت شروع و توسعه روابط تجاری میان ایران و عربستان بود و طرفین با استقبال از اعزام هیأت های تجاری به ایران و عربستان بر لزوم حضور فعال در نمایشگاه های کشور مقابل تاکید کردند.

ضیغمی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری به توسعه روابط تجاری میان دو کشور بر تعاملات تجاری میان 2 کشور در حوزه فناوری های نوین و با تکنولوژی بالا تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به برنامه های آینده نگرانه عربستان و برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های این کشور تجارت در حوزه فناوری های نوین می تواند به نفع هر 2 کشور تمام شود.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین با ابراز علاقه نسبت به حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های سلامت، صنایع غذایی و پتروکمیکال عربستان از سفیر این کشور درخواست کرد تا مقدمات حضور ایران در قالب پاویون در این نمایشگاه ها فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه ریزی آغاز تجارت ایران و عربستان

پایه ریزی آغاز تجارت ایران و عربستان