مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 01:402023-10-13سياسي

آرامگاه «خشایارشا» چگونه حفاظت شد؟ + فیلم


آرامگاه «خشایارشا» در نقش رستم که فرسایش و فرونشست ها بلای جانش شده، بیش تر از یک دهه درحال مرمت و حفاظت بوده، آن هم به دست کارگران، کارشناسان و متخصصانی که کمتر از آن ها نامی به میان آمده است.

- آرامگاه خشایارشا در نقش رستم که فرسایش و فرونشست ها بلای جانش شده، بیش تر از یک دهه درحال مرمت و حفاظت بوده، آن هم به دست کارگران، کارشناسان و متخصصانی که کمتر از آن ها نامی به میان آمده است.

مدیر پیشین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به تازگی از اقدامات درمانی در آرامگاه خشایارشا در نقش رستم، گزارشی داده و گفته است اقدامات حفاظتی که از سال 1396 آغاز شده، راهگشا بوده است.

با این وجود، شهرام رهبر ـ عضو شورای فنی و مسئول پیشین گروه حفاظت و مرمت تخت جمشید ـ برخی موارد مطرح شده در این گزارش مرمتی را اشتباه و ادعا خواند و برای شفاف شدن این موضوع، مستنداتی را در اختیار ایسنا قرار داد و گفت: گزارشی که ارائه شده است از عدم دقت از اقدامات پژوهشی و اجرایی در آرامگاه خشایارشا نشان دارد؛ چرا که آرامگاه خشایارشا برای نخستین بار، سال 1393 مورد بررسی های آزمایشگاهی دقیق قرار گرفت.

او افزود: اگر بخواهیم درباره اقدامات انجام پذیرفته در نقش رستم و آرامگاه خشایارشا سخنی به میان آوریم شرح مختصر به این قرار است؛ با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازریزش چند قطعه کوچک از آرامگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامگاه «خشایارشا» چگونه حفاظت شد؟ + فیلم

آرامگاه «خشایارشا» چگونه حفاظت شد؟ + فیلم