مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 22:362023-10-01اجتماعي

بخشی از الواح هخامنشی بازگشته از آمریکا به موزه تخت جمشید منتقل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی درودی سرپرست موزه تخت جمشید روز یکشنبه اظهار کرد: نگهداری و نمایش اشیای تاریخی به 2 صورت نمایشگاه موقت و ایجاد ویترین ویژه و اختصاصی برای نگهداری و نمایش دائمی انجام می شود که در این صورت نیازمند زیرساخت هایی استاندارد و فضایی متناسب است.

وی افزود: تلاش موزه تخت جمشید بر این است تا با فراهم کردن زیرساخت هایی مانند ویترین های ویژه شرایط را برای انتقال تعدادی از گل نبشته های بازگشته از آمریکا مهیا کند و پایگاه جهانی تخت جمشید نیز همکاری خوبی در این زمینه دارد.

سرپرست موزه تخت جمشید با بیان اینکه این موزه بیشترین کتبه ها را دارد، عنوان کرد: هم اکنون نیز الواح منحصر به فردی در این موزه تاریخی نگهداری می شود که برخی از انها از جمله لوح سنگی خشایارشاه از نظر تاریخی در دنیا بی همتا است.

مسؤول مرکز پژوهش های کتیبه شناسی با ذکر آنکه در طرح توسعه موزه تخت جمشید به دنبال راه اندازی تالار الواح هستیم، یادآور شد: همه 3 هزار و 506 لوح بازگشته به کشور در این مرحله از تخت جمشید به آمریکا رفته و اکنون درصورت فراهم شدن زیرساخت ها بخشی از آن به موزه تخت جمشید منتق می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز 110 لوح بازگشته به ایران با عنوان بازگشت به خانه در موزه تخت جمشید به نمایش درآمد که با استقبال بسیار خوبی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از الواح هخامنشی بازگشته از آمریکا به موزه تخت جمشید منتقل می شود

بخشی از الواح هخامنشی بازگشته از آمریکا به موزه تخت جمشید منتقل می شود