مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 17:302023-10-09اقتصادي

آب دریای عمان تا پایان 1403 به زاهدان می رسد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در سیستان وبلوچستان با بداخلاقی همسایه، حق آبه ایران داده نشد و با شرایطی مواجه شدیم که برای مدیریت تأمین آب این استان، - سخنگوی صنعت آب گفت: در طرح بلندمدت، آبرسانی به بخش های مختلف سیستان وبلوچستان از دریا هدف گذاری شده است که تا پایان سال آینده، آب دریا به زاهدان می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در سیستان وبلوچستان با بداخلاقی همسایه، حق آبه ایران داده نشد و با شرایطی مواجه شدیم که برای مدیریت تأمین آب این استان، سه طرح لایه دار کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را تدوین و اجرایی کردیم.

وی افزود: در طرح بلندمدت، آبرسانی به بخش های مختلف سیستان وبلوچستان از دریا هدف گذاری شده است که تا پایان سال آینده، آب دریا به زاهدان می رسد.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه حق آبه رهاسازی شده هیرمند تقریبا صفر بوده گفت: درحالی که طبق معاهده فی مابین باید سالانه حداقل 820 میلیون مترمکعب آب به عنوان حق آبه از هیرمند وارد ایران شود، این رقم در سال آبی گذشته حدود 700 هزار مترمکعب بوده که این مقدار ناچیز، برای یک سال آبی تقریبا صفر محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب دریای عمان تا پایان 1403 به زاهدان می رسد

آب دریای عمان تا پایان 1403 به زاهدان می رسد