مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 18:002023-10-15سياسي

اعتراض شدید و هشدار چمران به وزارت کشور و دادستانی درباره حریم تهران


بحث تعیین حریم تهران و حومه هایش آنقدر بیخ پیدا کرده که به مجادله، آن هم در سطوح بالا رسیده و هیچ بعید نیست که به شکل گیری بحران هایی منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، صبح امروز یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در حالی آغاز شد که در بخشی از آن، مهدی چمران، رییس پرسابقه شورای شهر با اشاره به مساله حریم تهران و برخی مشکلاتی که در این حوزه با آن دست به گریبان هستند، به نوعی خرق عادت کرده و انتقادات تند و تیزی را متوجه برخی مسئولان دانست که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

وی با یادآوری این نکته که پیوست دادن روستا ها به طرح هادی، وظیفه رسمی وزارت راه و شهرسازی و دولت است، گفت: ما در سال 1382 بنا به ضرورت های موجود، آن هم با اعتبارات شورای شهر تهران برای 17 دهستان و روستا های داخل حریم شهر تهران طرح هادی تهیه کردیم تا بتوانیم حریم شهر تهران را مشخص و نسبت به آن برنامه ریزی های جامع کنیم.

چمران در ادامه افزود: اینکه برخی مدعی هستند تهران به لحاظ رشد جمعیت وسیعتر از قبل خود شده کاملا بی پایه و اساس است، چرا که مقیاس تهران نه تنها بزرگتر نشده بلکه کوچکتر هم شده، از این جهت که ما در طرح جامع، مساحت شهر تهران را از 750 کیلومتر مربع به 600 کیلومتر مربع کاهش دادیم؛ بنابراین چنین رخدادی مبین این است که روستا های اطراف شهر تهران وسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدید و هشدار چمران به وزارت کشور و دادستانی درباره حریم تهران

اعتراض شدید و هشدار چمران به وزارت کشور و دادستانی درباره حریم تهران