مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-02پزشكي

رابطه تحصیلات عالی و کاهش خطر ژنتیکی ابتلا به آلزایمر


ممکن است یک فرد از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر باشد، مسیر بیماری می تواند تحت تاثیر عوامل محیطی مانند پیشرفت تحصیلی تغییر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به نوشته  مدیکال نیوز تودی، مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی می تواند حتی در صورت وجود خطرات ژنتیکی قوی، خطر ابتلا به اختلالات شناختی بخصوص آلزایمر را کاهش دهد.

 در مطالعه جدیدی که در Nature Communications منتشر و توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده است، ارتباط ژنتیک و سطح تحصیلات با زوال شناختی، از طریق تجزیه وتحلیل داده های 675 فرد مبتلا به جهش ژنتیکی موسوم به PSEN1 E280A مورد بررسی قرارگرفت.

افراد مبتلا به این جهش معمولاً علائم زوال عقل را در حدود سن 49 سالگی نشان می دهند.

براساس نتایج این مطالعه، افراد مبتلا به این جهش که دومین جهش ژنتیکی افزایش دهنده خطر ابتلا به آلزایمر، موسوم به APOE e4 را نیز داشتند، زوال شناختی را زودتر تجربه می کردند.

تیم مطالعه همچنین ارزیابی کرد که چگونه آموزش بر سطح توانایی های شناختی در افراد حامل جهش PSEN1 E280A، از جمله افرادی که دارای انواع ژنتیکی APOE هستند، تأثیر می گذارد.

یافته های آنها نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی بیشتر، یا سال های تحصیل بیشتر، با عملکرد شناختی بهتر، به ویژه در میان افرادی که بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه تحصیلات عالی و کاهش خطر ژنتیکی ابتلا به آلزایمر

رابطه تحصیلات عالی و کاهش خطر ژنتیکی ابتلا به آلزایمر