مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-07سياسي

وزارت اقتصاد مکلف به تهیه فهرست تمامی تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی و گمرکی شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند تا به منظور شفافیت حمایت های مالیاتی، به صورت سالانه فهرست تمامی تخفیفات، - اعتبار مالیاتی، نرخ صفر، معافیت یا بخشودگی و ترجیحات مالیاتی و گمرکی را تهیه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و بندهای ت و ث ماده 27 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ت ماده 27 لایحه، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به منظور شفافیت حمایت های مالیاتی، به صورت سالانه فهرست تمامی تخفیفات، اعتبار مالیاتی، نرخ صفر، معافیت یا بخشودگی و ترجیحات مالیاتی و گمرکی را تهیه و میزان درآمد از دست رفته دولت حاصل از موارد مذکور را با توجه به استنادات قانونی مربوط به تفکیک محاسبه نماید.

سازمان نیز موظف به انتشار آن در قالب پیوست بودجه سنواتی است.

بر اساس بند ث ماده 27 لایحه، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری سازمان، ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، لوایح قانونی مورد نیاز برای کاهش تخفیفات، اعتبار مالیاتی، نرخ صفر، معافیت یا بخشودگی و ترجیحات مالیاتی و گمرکی را به منظور ساماندهی معافیت های غیرضرور و تقویت معافیت های منجر به افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت اقتصاد مکلف به تهیه فهرست تمامی تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی و گمرکی شد

وزارت اقتصاد مکلف به تهیه فهرست تمامی تخفیفات و بخشودگی های مالیاتی و گمرکی شد