مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-08بين الملل

واکنش های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی


در پی حملات روز شنبه حماس علیه اسراییل، رهبران برخی کشورها با صدور بیانیه، خواستار دفاع از حقوق مشروع فلسطینی ها، پایان خشونت ها و برقراری صلح در منطقه شدند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس اینترنشنال (UPI) در مطلبی نوشت: ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین در سخنانی حمایت خود را از اسراییل ابراز و نسبت به دو دستگی در غرب در واکنش به درگیری های جدید میان غزه و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، گوستاوو پترو رییس جمهوری کلمبیا در بیانیه ای از سازمان ملل خواست که به سرعت دو کنفرانس صلح در مورد اوکراین و فلسطین برگزار شود.

وی پیش تر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، برگزاری کنفرانس های صلح را ضروری خوانده بود.

پترو روز شنبه در بیانیه ای در توییتر از اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا به دلیل تشویق اسراِِییل به واکنش انتقام جویانه انتقاد کرده بود.

نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز شنبه پس از اصابت هزاران موشک از سمت نوار غزه، وضعیت جنگی اعلام کرده و عملیات نظامی گسترده ای را علیه شبه نظامیان حماس آغاز کردند.

در این میان بسیاری از رسانه ها در سرتاسر جهان در واکنش به این حملات خواهان حمایت بیشتر از فلسطین شدند و در مقابل برخی دیگر خواستار پایان حمایت از اوکراین شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی

واکنش های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی