مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-16سياسي

کمبود 260 هزار معلم و 50 هزار نیروی سرایدار در مدارس کشور


سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به کمبود 260 هزار معلم و 50 هزار نیروی پشتیبان و سرایدار در کشور گفت: برای ما کلاس بدون معلم و آموزش بی کیفیت پذیرفته نیست و حتماً باید مدارس دولتی را با تأمین معلم تقویت کنیم.

- حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت تامین نیروی آموزشی و کمبود معلم با توجه به شکایات خانواده ها اظهار کرد: علت اصلی معضل کمبود نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش مربوط به ادوار مختلف است .

وی گفت: مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده و خبرهای روز وزارتخانه حاکی از کمبود 260 هزار معلم است.

  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مهمترین دلیل ایجاد این مشکل را کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: این مرکز آموزش عالی مهمترین منبع اصلی تامین نیروی آموزشی است که متاسفانه از سالانه 25 هزار نفر به حدود یک هشتم یعنی 3 هزار نفر کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: این وضعیت حاصل بی تدبیری مسئولان به مرور زمان بوده است که با اعتراض رهبر انقلاب و حضور ایشان در دانشگاه فرهنگیان مواجه شد و مقرر شد این وضعیت ساماندهی و کمبودها جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 260 هزار معلم و 50 هزار نیروی سرایدار در مدارس کشور

کمبود 260 هزار معلم و 50 هزار نیروی سرایدار در مدارس کشور