مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-08سياسي

استفاده از هوش مصنوعی در اتخاد تصمیم های قضایی


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از عزم دستگاه قضایی برای استفاده از هوش مصنوعی در صدور آرای قضایی در پرونده های فاقد پیچیدگی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، محمد کاظمی فرد در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار کرد:  در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر  استفاده از فناوری های نوین در سیاست های کلان برنامه هفتم توسعه ،  یکی از برنامه های پیشنهادی دستگاه قضا در برنامه هفتم توسعه استفاده از فناوری نوین و هوش مصنوعی در ارجاع هوشمند پرونده ها به شعب و کارشناسی و همچنین اتخاذ تصمیم قضایی در پرونده های فاقد پیچیدگی است.

کاظمی فرد افزود: در صورت تصویب این بندهای پیشنهادی  از سوی مجلس شورای اسلامی ، قوه قضاییه آماده اجرایی کردن این فناوری های نوین است .

وی در ادامه سخنان خود  با اشاره به راه اندازی سامانه تحلیل و نقد آرای دادگستری (تناد) گفت: با استفاده از هوش مصنوعی تا کنون 28 میلیون رای صادر شده در محاکم کشور پس از حذف مشخصات افراد در آرا ،  در این سامانه بارگزاری شده است  که 600 هزار  رای مربوط به استان گلستان است.

کاظمی فرد با بیان این که سامانه تناد به نوعی دستیار هوشمند برای قضات در محاکم محسوب می شود افزود: استفاده از این سامانه علاوه بر افزایش دانش قضایی قضات جوان،  به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از هوش مصنوعی در اتخاد تصمیم های قضایی

استفاده از هوش مصنوعی در اتخاد تصمیم های قضایی