مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:052023-10-14اقتصادي

پدیده مجوز فروشی و امضا های طلایی ظهور می کند؟


چالش های صنعت چای بعد از قطره چکانی شدن ثبت سفارش ها و مشروط شدن واردات این کالا، به شدت افزایش یافته و تولیدکنندگان درباره تدوام روند فعلی هشدار می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از بازارنیوز؛پس لرزه های اعطای رانت در حوزه واردات چای از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکتی خاص هنوز ادامه دارد.

براین اساس طی ماه های گذشته رسانه ها اعلام کردند که  ارز مورد نیاز فقط برای واردات چای مورد نیاز دو سال و نیم کشور (بیش از 900 میلیون یورو) در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته و ثبت سفارش برای کارخانجات تولیدی ممنوع شده است.

رسانه ای شدن این ماجرا، منجر به دخالت نهاد های نظارتی و یکی از دلایل برکناری وزیر سابق جهاد کشاورزی شد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون چندین ماه است که ثبت سفارش و واردات چای برای تجار دچار اختلال جدی شده و و به رغم وعده ها و حتی مصاحبه های مسئولان وزارت جهاد، گشایش عملی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

براساس اعلام فعالان صنعت چای، واردات منطقی چای، با لحاظ ادوار گذشته سالانه حدود 90 هزار تن با ارزبری حدود 550 میلیون یورو بوده و  تمامی اعضای این صنعت حداقل به صورت مستمر در طول 4 سال گذشته به دلیل شرایط ناشی از تحریم ظالمانه و محدودیت های ارزی، مورد رسیدگی و ممیزی موضع ثبت سفارش واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سایر نها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده مجوز فروشی و امضا های طلایی ظهور می کند؟

پدیده مجوز فروشی و امضا های طلایی ظهور می کند؟